f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

9 lucruri care îți fură din timp

Atunci când vine vorba de viața ta profesională, timpul este singura resursă finită de care dispui. O resursă care îți este furată constant. Și dacă nu iei măsuri din timp, s-ar putea să îți dai seama prea târziu că ai pierdut vremea, ai fost ineficient și trenul carierei tale a trecut pe lângă tine.

Dacă nu apreciezi timpul ca fiind cea mai de preț resursă pe care o ai la dispoziție, s-ar putea ca el să-ți fie furat. Subtil, fără ca tu măcar să-ți dai seama. Și atunci vei ajunge să te întrebi mereu: “Eu, de ce nu am niciodată timp să-mi termin treaba?”

În rândurile de mai jos, te invit să identifici cu mine 9 lucruri care-ți fură din timp.

1. Prioritățile altor persoane îți fură din timp

Mesajele, e-mailurile și telefoanele pe care le primești nu ar trebui tratate ca pe o listă cu sarcini de îndeplinit. Dacă îți petreci toată ziua reacționând la strigătele de ajutor ale celorlalți, nu vei ajunge la un ritm de lucru eficient și nici nu vei rezolva lucrurile care contează cu adevărat. Stabilește-ți propriile reguli. Fixează o oră la care ești disponibil pentru întreruperi sau solicitări și respect-o.

RECOMANDATE

2. Nu mai lua decizii “de la caz la caz”

Dacă ești implicat în fiecare decizie a unei afaceri pe care o ai sau lucrezi cu o echipă, trebuie să creezi proceduri de lucru. Nu mai lua decizii “de la caz la caz” pentru că vei ajunge să fi ineficient. Crează un flux, notează-l într-un document care va fi reper pentru deciziile pe care urmează să le iei în viitor.

3. Obligațiile te fac ineficient

De fiecare dată când cumperi sau te angajezi la ceva, întreabă-te ce înseamnă asta pentru modul în care iți veți petrece timpul în viitor. Spre exemplu, decizia de a-ți cumpăra un animal de companie. Există o investiție de timp necesară pentru a-l pregăti și a-l plimba, iar costul se va vedea în cel al libertății tale în realizarea planurilor și călătoriilor. Ia în considerare toate aspectele înainte de a te angrena într-o astfel de decizie, altfel s-ar putea să regreți. Urmează acest proces în cazul tututor obligațiilor pe care ți le creezi. 

4. Sarcini pe care le-ar putea face alte persoane

Managerii iau oamenii pe care îi învață până când aceștia pot gestiona cu încredere și cu succes responsabilitățile pe cont propriu. În primele etape ale procesului de învățare, este ușor să compari timpul necesar pentru a învăța pe cineva, cu timpul (mult mai scurt) în care îl poți face singur.

Realizarea sarcinilor altor persoane însă este o economie falsă și înseamnă că nu te poți concentra asupra acelor lucruri pe care doar tu le poți face.

5. Explicarea lucrurilor de două ori

Și aici vin cu o analogie. Chelnerii care nu scriu comenzile clienților fac inevitabil greșeli. A nu asculta cu atenție și a nu scrie instrucțiuni duce la uitarea unor detalii care ar fi putut fi bătute în cuie pentru prima dată. Obișnuiește-i pe alții să facă acest lucru și urmează-l și tu.

6. Social Media

Există platforme de social media pentru a crea aplicații asemănătoare slot-machine-urilor, care îi țin ocupați pe oameni mai mult timp, fără să realizeze că acest lucru se întâmplă. Amintește-ți mereu: consumul de timp îți omoară succesul.

În loc de a pierde timpul pe Social Media, ai putea face ceva creativ. Social media nu ar trebui să aibă voie să-ți fure din timp.

7. Urmăritul programelor TV

A sta în fața unui televizor, urmărind fără a și gândi orice se întâmplă, îți fură timpul. 

Urmărește Game of Thrones după ce ai schimbat lumea, nu înainte!

Rezistă la nevoia de a urmări tot ceea ce și alții urmăresc. Nu contează dacă nu poți ține pasul cu conversațiile legate de ultimele filme de pe Netflix sau programele preferate ale cunoscuților de la televizor, poți discuta despre altceva. 

8. Bârfele

A vorbi despre viața și acțiunile altor oameni este o pierdere masivă de timp. Dacă accentul conversației voastre implică prieteni reciproci, celebrități sau persoane aleatorii cu care ați interacționat, acesta ocupă locul planurilor, ideilor și subiectelor de conversație cu energie bună.

În cuvintele lui Eleanor Roosevelt: „Mințile mari discută ideile; mintea medie discută despre evenimente; mințile mici discută despre oameni. ”

9. Realizarea unor sarcini neesențiale

Când faci o listă de activități sau îți planifici ziua, găndește-te la tot ceea ce este esențial și neesențial să faci. E important să îți clasifici sarcinile și să le îndeplinești numai pe cele care contează. Decât realizarea unor sarcini neesențiale, mai bine eliberează-ți din program și bucură-te de puțin timp liber.

Având un plan de bătaie pe termen lung și o viziune asupra ceea ce vrei să realizezi din punct de vedere profesional, o dată cu eficientizarea timpului vei putea să nu mai deviezi de la el. 

Încearcă să nu ajungi până la finalul anului fără să fi făcut ceva semnificativ. Află ce anume îți fură din timp și rezolvă problema.

Dacă nu apreciezi timpul ca fiind cea mai de preț resursă pe care o ai la dispoziție, s-ar putea ca el să-ți fie furat. Subtil, fără ca tu măcar să-ți dai seama. Și atunci vei ajunge să te întrebi mereu: “Eu, de ce nu am niciodată timp să-mi termin treaba?”

În rândurile de mai jos, te invit să identifici cu mine 9 lucruri care-ți fură din timp.

1. Prioritățile altor persoane îți fură din timp

Mesajele, e-mailurile și telefoanele pe care le primești nu ar trebui tratate ca pe o listă cu sarcini de îndeplinit. Dacă îți petreci toată ziua reacționând la strigătele de ajutor ale celorlalți, nu vei ajunge la un ritm de lucru eficient și nici nu vei rezolva lucrurile care contează cu adevărat. Stabilește-ți propriile reguli. Fixează o oră la care ești disponibil pentru întreruperi sau solicitări și respect-o.

2. Nu mai lua decizii “de la caz la caz”

Dacă ești implicat în fiecare decizie a unei afaceri pe care o ai sau lucrezi cu o echipă, trebuie să creezi proceduri de lucru. Nu mai lua decizii “de la caz la caz” pentru că vei ajunge să fi ineficient. Crează un flux, notează-l într-un document care va fi reper pentru deciziile pe care urmează să le iei în viitor.

3. Obligațiile te fac ineficient

De fiecare dată când cumperi sau te angajezi la ceva, întreabă-te ce înseamnă asta pentru modul în care iți veți petrece timpul în viitor. Spre exemplu, decizia de a-ți cumpăra un animal de companie. Există o investiție de timp necesară pentru a-l pregăti și a-l plimba, iar costul se va vedea în cel al libertății tale în realizarea planurilor și călătoriilor. Ia în considerare toate aspectele înainte de a te angrena într-o astfel de decizie, altfel s-ar putea să regreți. Urmează acest proces în cazul tututor obligațiilor pe care ți le creezi.

4. Sarcini pe care le-ar putea face alte persoane

Managerii iau oamenii pe care îi învață până când aceștia pot gestiona cu încredere și cu succes responsabilitățile pe cont propriu. În primele etape ale procesului de învățare, este ușor să compari timpul necesar pentru a învăța pe cineva, cu timpul (mult mai scurt) în care îl poți face singur.

Realizarea sarcinilor altor persoane însă este o economie falsă și înseamnă că nu te poți concentra asupra acelor lucruri pe care doar tu le poți face.

5. Explicarea lucrurilor de două ori

Și aici vin cu o analogie. Chelnerii care nu scriu comenzile clienților fac inevitabil greșeli. A nu asculta cu atenție și a nu scrie instrucțiuni duce la uitarea unor detalii care ar fi putut fi bătute în cuie pentru prima dată. Obișnuiește-i pe alții să facă acest lucru și urmează-l și tu.

6. Social Media

Există platforme de social media pentru a crea aplicații asemănătoare slot-machine-urilor, care îi țin ocupați pe oameni mai mult timp, fără să realizeze că acest lucru se întâmplă. Amintește-ți mereu: consumul de timp îți omoară succesul.

În loc de a pierde timpul pe Social Media, ai putea face ceva creativ. Social media nu ar trebui să aibă voie să-ți fure din timp.

7. Urmăritul programelor TV

A sta în fața unui televizor, urmărind fără a și gândi orice se întâmplă, îți fură timpul.

Urmărește Game of Thrones după ce ai schimbat lumea, nu înainte!

Rezistă la nevoia de a urmări tot ceea ce și alții urmăresc. Nu contează dacă nu poți ține pasul cu conversațiile legate de ultimele filme de pe Netflix sau programele preferate ale cunoscuților de la televizor, poți discuta despre altceva.

8. Bârfele

A vorbi despre viața și acțiunile altor oameni este o pierdere masivă de timp. Dacă accentul conversației voastre implică prieteni reciproci, celebrități sau persoane aleatorii cu care ați interacționat, acesta ocupă locul planurilor, ideilor și subiectelor de conversație cu energie bună.

În cuvintele lui Eleanor Roosevelt: „Mințile mari discută ideile; mintea medie discută despre evenimente; mințile mici discută despre oameni. ”

9. Realizarea unor sarcini neesențiale

Când faci o listă de activități sau îți planifici ziua, găndește-te la tot ceea ce este esențial și neesențial să faci. E important să îți clasifici sarcinile și să le îndeplinești numai pe cele care contează. Decât realizarea unor sarcini neesențiale, mai bine eliberează-ți din program și bucură-te de puțin timp liber.

Având un plan de bătaie pe termen lung și o viziune asupra ceea ce vrei să realizezi din punct de vedere profesional, o dată cu eficientizarea timpului vei putea să nu mai deviezi de la el.

Încearcă să nu ajungi până la finalul anului fără să fi făcut ceva semnificativ. Află ce anume îți fură din timp și rezolvă problema.

ALTE ARTICOLE

ALTE ARTICOLE

NOUTĂȚI

CONSTANTIN LIVE