f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.

Ce impact are Covid-19 asupra sănătății mintale?

Pandemia de Covid-19 a schimbat rapid modul în care trăim, lucrăm și socializăm. A adus cu sine noi presiuni și stres asupra tuturor. Ce impact are criza de Coronavirus asupra vieții noastre și a forței de muncă?

foto: constantips.ro / Facebook

Profesioniștii din domeniul sănătății mintale discută despre cum ar trebui să ne adaptăm rutina zilnică în această perioadă. Fără măsuri dedicate, riscul de a ne fi afectată starea emoțională și mentală este destul de mare.

Adaptarea pe timpul pandemie e necesară, susțin toți specialiștii în domeniul sănătății mintale. Ce au observat aceștia e faptul că unii oamenii devin mai creativi în condițiile actuale. Ajung la ceilalți și manifestă bunătate față de cei mai vulnerabili. 

RECOMANDATE

SFATURI PENTRU PROTEJAREA SĂNĂTĂȚII MINTALE

STABILEȘTE O RUTINĂ ZILNICĂ

Chiar dacă nu mai mergi la birou și lucrezi doar de acasă, iar pentru cumpărături ieși din locuință doar o dată la câteva zile, e important să îți faci un program. Ora de trezire, mesele principale ale zilei, programul de lucru, cel de relaxare sau de petrecut cu familia, ar trebui să se regăsească în această rutină. Stabilește intervale orare pentru fiecare din aceste activități. Chiar dacă nu le respecți 100%, pune-le în agendă și încearcă să nu te abați prea mult de la program ele.

CONSTRUIEȘTE REZERVE FIZICE ȘI EMOȚIONALE

Cel mai ușor faci asta prin exerciții fizice, somn, alimentație bună și hidratare. Nu fi tentat să te culci pe o urecehe, crezând că, dacă stai acasă, alimentația și condiția fizică vor fi în parametrii normali. Nu se va întâmpla asta, dacă nu și faci ceva în această privință. Dacă nu îți stabilești rutina zilnică despre care vorbeam ceva mai devreme, s-ar putea să treacă zilele stând pe canapea. Asta nu îți va face deloc bine iar sănătatea ta mentală ar putea fi afectată.

RĂMÂI CONECTAT

Distanțarea socială nu înseamnă că nu poți rămâne în contact cu cei apropiați ție sau cu colegii de muncă. Tehnologia îți permite să faci video call-uri, sau măcar să-i suni pe cei alături de care ai vrea să petreci timp, dar nu poți din cauza măsurilor impuse pentru combarea Covid-19. 

SEPARAREA, LA FEL DE IMPORTANTĂ CA ȘI CONECTAREA

Dacă nu locuiești singur, stabilește anumite granițe în relația cu cei pe care îi ai în casă. Faceți pauze, un program diferit și respectați-vă intimitatea. Altfel, riscul de a vă “sufoca” și de a ajunge la ceartă e foarte mare. 

Nu pune prea multă presiune asupra ta. Acestea sunt perioade anormale, așa că găsește putere pentru a exersa compasiunea de sine și bunătate față de tine și față de ceilalți.

foto: constantips.ro / Facebook

Profesioniștii din domeniul sănătății mintale discută despre cum ar trebui să ne adaptăm rutina zilnică în această perioadă. Fără măsuri dedicate, riscul de a ne fi afectată starea emoțională și mentală este destul de mare.

Adaptarea pe timpul pandemie e necesară, susțin toți specialiștii în domeniul sănătății mintale. Ce au observat aceștia e faptul că unii oamenii devin mai creativi în condițiile actuale. Ajung la ceilalți și manifestă bunătate față de cei mai vulnerabili.

SFATURI PENTRU PROTEJAREA SĂNĂTĂȚII MINTALE

STABILEȘTE O RUTINĂ ZILNICĂ

Chiar dacă nu mai mergi la birou și lucrezi doar de acasă, iar pentru cumpărături ieși din locuință doar o dată la câteva zile, e important să îți faci un program. Ora de trezire, mesele principale ale zilei, programul de lucru, cel de relaxare sau de petrecut cu familia, ar trebui să se regăsească în această rutină. Stabilește intervale orare pentru fiecare din aceste activități. Chiar dacă nu le respecți 100%, pune-le în agendă și încearcă să nu te abați prea mult de la program ele.

CONSTRUIEȘTE REZERVE FIZICE ȘI EMOȚIONALE

Cel mai ușor faci asta prin exerciții fizice, somn, alimentație bună și hidratare. Nu fi tentat să te culci pe o urecehe, crezând că, dacă stai acasă, alimentația și condiția fizică vor fi în parametrii normali. Nu se va întâmpla asta, dacă nu și faci ceva în această privință. Dacă nu îți stabilești rutina zilnică despre care vorbeam ceva mai devreme, s-ar putea să treacă zilele stând pe canapea. Asta nu îți va face deloc bine iar sănătatea ta mentală ar putea fi afectată.

RĂMÂI CONECTAT

Distanțarea socială nu înseamnă că nu poți rămâne în contact cu cei apropiați ție sau cu colegii de muncă. Tehnologia îți permite să faci video call-uri, sau măcar să-i suni pe cei alături de care ai vrea să petreci timp, dar nu poți din cauza măsurilor impuse pentru combarea Covid-19.

SEPARAREA, LA FEL DE IMPORTANTĂ CA ȘI CONECTAREA

Dacă nu locuiești singur, stabilește anumite granițe în relația cu cei pe care îi ai în casă. Faceți pauze, un program diferit și respectați-vă intimitatea. Altfel, riscul de a vă “sufoca” și de a ajunge la ceartă e foarte mare.

Nu pune prea multă presiune asupra ta. Acestea sunt perioade anormale, așa că găsește putere pentru a exersa compasiunea de sine și bunătate față de tine și față de ceilalți.

ALTE ARTICOLE

ALTE ARTICOLE

NOUTĂȚI

CONSTANTIN LIVE